Bolest ze ztráty milované osoby

Pocit, že nám někdo chybí, se výrazně liší v závislosti na okolnostech a individualitě jednotlivců, kterých se týkají. Chybí-li vám někdo, koho milujete, zatím on je v práci, nebo po dobu, než jej opět uvidíte např. o víkendu, může být výživným předvídajícím pocitem – tak trochu jako hlad, s pocitem, že víte, že budete jíst dobré jídlo za několik hodin. Nicméně, chybí-li někdo po rozchodu, či rozvodu či úmrtí osoby, je to více bolestivé a devastující. I když se jedná o přirozenou součást života, není nezbytně nutné extrémně trpět. Existuje způsob, jak překonat bolest, změnit své pocity ztráty, rychle a efektivně.

Co se děje v našem těle, zatímco postrádáte milovanou osobu?

Intenzivní emoční stres způsobuje, že tělo přejde do nouzového stavu, kdy je připraveno na boj či útěk, jako např. při ohrožení divokým zvířetem. Naše tělo je navrženo tak, aby přežilo prostřednictvím nouzového stavu po krátkou dobu, není však navrženo na snášení dlouhých období těžkého stresu. Když máte pocit emociální bolesti ze ztráty milované osoby, váš krevní oběh je zaplaven stresovými hormony, jako je kortizol a adrenalin, aktivace neocortexu ve vašem mozku se snižuje – to ovlivňuje vaši schopnost jasně myslet a řešit problémy, protože to je to místo, kde se vyskytuje vaše kognitivní myšlení, krev je čerpána pryč z vašich orgánů do končetin (v rámci přípravy na boj nebo útěk). Imunitní systém je tím ovlivněn a tělo není schopno se efektivně léčit, když se nacházíte v nouzovém stavu.

A co když je nepostrádám?

Existují samozřejmě přirozené obavy, že pokud nám nebude postrádaná osoba chybět, je to špatné. V závislosti na okolnostech a jednotlivcích, může existovat obava, pokud nebudu truchlit, znamená to, že se nestarám, přijímám dané okolnosti a vzdávám to. Zde je několik bodů ke zvážení:

  1. Pokud někdo zemřel, nebo existuje jiný důvod, proč nemůže být s vámi, zeptejte se sami sebe, zda by chtěl, abyste se cítili špatně. Dal by přednost tomu, abyste se trápili bolestí z jeho ztráty, nebo by byl radši, že vzpomínáte na dobré časy, které jste spolu prožili a všechno to dobré ostatní? Například, pokud vám chybí někdo milovaný, kdo zemřel, vezměte v úvahu myšlenku, že by byl radši, kdybyste si jej pamatovali jako zábavného, vtipného, laskavého, milujícího, talentovaného… a jeho další úžasné vlastnosti, nežli jeho nemoc či smrt. Jistě by upřednostňoval, aby zůstal v paměti v zábavných a příjemných vzpomínkách, které s ním máte, než ve vzpomínkách na jejich poslední okamžiky, které způsobují pocity smutku, žalu a ztráty.
  2. Pokud jste se rozešli či rozvedli, a vy postrádáte ztracenou osobu, vezměte v úvahu fakt, že pocit z její ztráty vám k usmíření nepomůže. Nepomůže vyléčit situaci či změnit okolnosti. Vše co dělá, způsobuje škody na vašem zdraví a ovlivňuje všechny oblasti života negativním způsobem. Jen to dělá škodu. Uvolnění těchto pocitů vám umožní pohybovat se vpřed a vytvářet svůj život tak, abyste si jej dokázali vychutnat.

Jak se osvobodit od pocitu ztráty někoho?

Poté, co jste připustili, že není dobré truchlit po ztracené osobě, neboť to způsobuje pouze bolest a poškození fyzického, emociálního a duševního zdraví, je na čase, abyste přijali opatření, které vám umožní si rychle pomoci a provést změny, které vás zbaví těchto pocitů ztráty někoho blízkého.

Zhluboka se nadechněte a přemýšlejte o tom, jak moc vám chybí tato osoba. Všimněte si, jaké máte pocity – jaké myšlenky a vzpomínky k vám přichází? Všimněte si, jak víte, že vám chybí. Použijte postup Faster EFT k vyčištění a změně pocitů, myšlenek a vzpomínek. Poté, co jste to udělali, najděte svoji nejúžasnější vzpomínku s touto osobou. Co to je za vzpomínku? To je, co si zvolíte, jako svoji hlavní vzpomínku na ztracenou osobu namísto pocitů ztráty. To je to, co by preferovali, abyste si pamatovali. Od této chvíle, kdykoliv budete myslet na tuto osobu, vybaví se vám tato vzpomínka a pošlete jim lásku. To je lepší pro vaše fyzické zdraví, neboť se vám začnou uvolňovat endorfiny a další chemikálie, ovlivňující dobrou náladu. Je to lepší pro všechny oblasti života, protože jak se cítíme, ovlivňuje všechno.

Od této chvíle, když se přistihnete, že opět cítíte pocit ztráty – nebo jakýchkoliv jiný špatný pocit – použijte Faster EFT techniku v tomto okamžiku, vyčistěte tyto pocity a změňte je na vzpomínky, které mají přijít. Pokud nemůžete ťukat fyzicky, protože jsou kolem cizí lidi, použijte mentální ťukání. O Faster EFT technice se dočtete více v článku „FASTER EFT technika – krok za krokem“.

Zdroj: www.fastereft.com, přeloženo z anglického originálu

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů