Jak „vymazat“ paniku a panické ataky rychle a efektivně

Záchvaty paniky mohou být děsivé. Tělo se při nich dostává do stejného stavu, jako kdyby měl na člověka zaútočit nějaký dravec. Co dělá záchvaty paniky ještě děsivějšími, je skutečnost, že ve skutečnosti žádná hrozba neexistuje. Máte pocit, že je váš život v ohrožení, a přitom nevíte, kdo nebo co je tím nebezpečím. O to více je zážitek děsivější. Bohužel, i když vědomě víte, že reálné nebezpečí neexistuje, tělo je v nouzovém stavu s potlačenou vědomou myslí, připravené na boj či útěk.

Dobrou zprávou je: existuje jednoduchý, rychlý způsob, jak se zbavit záchvatů paniky. Tato technika vám pomůže nejen „vymazat“ záchvat paniky, ve chvíli její ataky, ale pomůže zabránit těm v budoucnosti.

Jak s pomocí Faster EFT vymazat paniky?

Tuto techniku můžete použít v době vypuknutí ataky; ale můžete ji použít i v okamžiku, když v ní nejste, s cílem zabránit jejich opakování v budoucnosti.

Za prvé si uvědomte, kdy a kde se záchvaty paniky obvykle objevují. Jsou vyvolány konkrétními zkušenostmi, místy nebo jinými podněty? Pokud to víte, představte si, že jsou tam (podněty spouštějící paniku), a začněte cítit začátek paniky. Pokud nevíte, co je spouští, stačí si vzpomenout, kdy jste ji měli naposledy.

Krok první

Když začnete cítit paniku, všimněte si, jaké to je, kde a co přesně za pocity v sobě cítíte. Všimněte si, jak jsou tyto pocity silné, zaznamenejte jakékoliv myšlenky nebo vzpomínky, které přijdou.

Druhý krok

Pomocí dvou prstů klepejte jemně na níže uvedené body a říkejte pocity, které v sobě máte. Pokud nevíte, co přesně cítíte, stačí použít obecné fráze jako je „nechávám to odejít“ a „je bezpečné to nechat odejít“:

– mezi obočím – „uvolňuji a nechávám to odejít“

– vedle oka (nezáleží na tom, zda u pravého, či levého oka) – „Nechávám to odejít“

– pod okem – „Je bezpečné to nechat odejít“

– těsně pod klíční kost – „Jsem v bezpečí a nechávám to odejít“

Akupresurní body a postup ťukání ve FasterEFT

Třetí krok

Uchopte se za zápěstí; zhluboka se nadechněte, vydechněte a řekněte: „Klid“. Poté začněte myslet na šťastné a klidné vzpomínky. Prociťte všechny ty krásné pocity.

Čtvrtý krok

Nyní se vraťte zpět k panice a všimněte si, jak se pocity změnily. Všimněte si, co se změnilo, co zůstalo. Poté opakujte kroky dva až čtyři, dokud pocit paniky nebude úplně pryč a vy se budete cítít úplně v klidu.

Tipy pro úspěch:

* Je důležité v postupu pokračovat, dokud se pocity zcela nezmění. Pokud přestanete dřív, než se budete cítit zcela v klidu, může se panika opět vrátit. Musíte své pocity zcela změnit.

* Až budete příště přemýšlet o záchvatech paniky, odťukejte všechny pocity, které přijdou. Nenechte pocit paniky rozvinout – zachyťte i pouhý náznak možné ataky paniky. Čím rychleji se podchytí, tím lépe.

* Možná Vám v průběhu vytanou na mysli myšlenky, pocity a některé vzpomínky, které zdánlivě s panikou nesouvisí. Skutečnost, že se objevily, znamená, že jsou nějakým způsobem spojeny ve vašem podvědomí s panikou. U těchto vzpomínek postupujte stejně (krok první – krok čtvrtý).

Podrobné pokyny pro efektivní využívání Faster EFT naleznete v příspěvku http://zbavsestresu.cz/faster-eft-technika-krok-za-krokem.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů